dinsdag 23 juli 2013

Reclame. Waarom?

Regelmatige bezoekers van dit blog zal het inmiddels opgevallen zijn dat er reclameblokjes verschijnen. Bezoekers die AdBlock gebruiken zien die reclame niet.

Uit veel van mijn stukjes kunt u opmaken dat ik niet veel op heb met onze kapitalistische maatschappij. Zij maakt de laatste jaren veel te veel slachtoffers. Daarbij gaat het niet op de eerste plaats om het toebrengen van psychisch en/of lichamelijk letsel, maar des te meer om het uitsluiten van bepaalde bevolkingsgroepen, het onderdrukken van niets vermoedende burgers en het vernietigen van de verzorgingsstaat.

Ik kan mij voorstellen dat u het een uiterst vreemde zaak vindt dat ik een uitwas van het kapitalisme, commerciƫle reclame, op mijn blog publiceer. Daarom een uitleg.

Op de eerste plaats sta ik niet alle reclame toe en hecht ik eraan te vermelden, dat ik geenszins fan of promotor ben van de producten en diensten die verschijnen.

Wanneer u op zo'n reclame klikt gaat de teller lopen. Ik ontvang dan op termijn enkele centen van Google. Het is niet veel, het gaat niet om grote bedragen, maar opgeteld kan het toch een aardig bedragje worden.

Op het blog verschijnt nu ook een knop van Bol.com. Daar heb ik een toelichting bij geplaatst in de kleine ruimte die daarvoor beschikbaar is. Die toelichting is ook van toepassing op de commissie die Google betaalt.

Dat was voor mij de reden om reclame toe te staan. Als ik op deze manier iets kan bijdragen aan het bestrijden van de armoede in Nederland, dan wil ik wel wat minder principieel zijn.

In mijn wijsheid heb ik, zonder enig overleg, besloten dat het geld dat u gaat genereren naar de Voedselbank Oldambt gaat. Eens per kwartaal maak ik de rekening op en zal ik op dit blog rekening en verantwoording afleggen.

Voor de Voedselbank Oldambt heb ik gekozen, omdat de sociale situatie in NO-Groningen mij om meerdere redenen aan het hart gaat en omdat ik van mening ben dat het College en de Raad van deze gemeente te weinig oog heeft voor de armoedeval die een groot aantal van de inwoners doormaakt.

Dan weet u dat.


Update 23-10-2013
Vrijwel direct na het verschijnen van dit blog heeft Google AdSense een zware straf uitgedeeld. Geen reclames meer. Dat zal mij leren!
Vandaag is de eerste commissie van de vrienden van Bol.com ontvangen: 
€ 17,92 en dit bedrag heb ik overgemaakt aan Voedselbank Oldambt. Kleine beetjes helpen ook.

Update 22-12-2013
Van Bol.com ontvangen commissie ad € 14.77 overgemaakt aan Humanitas afdeling Oldambt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen